undefined


Men I Trust是2014年發跡於加拿大蒙特婁的獨立樂團
Show Me How應該是他們各大音樂平台的播放第一名
T57我也是因為這首愛上他們的(感謝youtube推播XD

不確定Men I Trust具體該歸類在哪種曲風
可能是Soft Rock或是Dream Pop(不是很懂,歡迎指正
台灣類似風格有落日飛車跟孔雀眼
(憑感覺的不負責任推薦XDD)
總之翻譯方面實在渣  希望大家多多指教交流

 

-

Show me how you care
向我表露你有多在乎
Tell me how you were loved before
告訴我 你曾經被如何愛過
Show me how you smile
向我展現你如何微笑
Tell me why your hands are cold
告訴我 為何你的手如此冰冷

I'm turning around
我轉過身
I'm having visions of you
幻想自己佔有著你
But then I understand
但我後來明白
The friend I'm dreaming of is far away
我嚮往的關係還很遙遠
But I'm here...
但我還在這裡
I'm here
一直等著你

Show me how you're proud
向我展現你的驕傲
Tell me how you reach the moon
告訴我你多野心勃勃
My thoughts are away tonight
我的思緒今晚消失殆盡
My heart fell to love again
我的心又再次愛上你
I'm turning around
我轉過身
I'm having visions of you
幻想自己佔有著你
But then I understand
但我後來明白
The friend I'm dreaming of is far away
我嚮往的關係還很遙遠
And doesn't feel my love
且你也感受不到我的愛
But I do
但我願意
I do
我還是願意


-
註解:(其實是怕忘記給自己看的,也歡迎大家指正或參考)
*show = 展現、證明、展示、顯示、演出、表露
show you care = 顯示你的關心
*having visions of / having =(n.)所有 (v.)佔有
have visions of = 想像、幻想、憧憬
*dreaming of / dreaming = 作夢、夢想
*reach the moon = to be ambitious 野心、遠見

 

arrow
arrow
    創作者介紹
    創作者 T57卡羅 的頭像
    T57卡羅

    T57 Carlo's Landfill

    T57卡羅 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()